“Δ.Ε.Ν. ταξιδεύουμε!”
ΑΝΟΙΞΗ 2013
... ματιές αποτίμησης της δράσης ...
ατομικές ματιές μελών του δικτύου συνεργατών των ΔΕΝ
Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην ανατροφοδότηση που δίνουμε ο ένας στον άλλον ως συνεργάτες των ΔΕΝ για κάθε project που ολοκληρώνουμε – ως μέρος της φάσης αποτίμησης της πορείας τις δράσης μας. Έχουμε αναπτύξει ένα εργαλείο που ενθαρρύνει τον καθένα μας να αποτυπώσει “τη ματιά του” – όπως την ονομάζουμε, με ανοιχτές φράσεις που συμπληρώνουμε. Η κουβέντα που ακολουθεί βασίζεται πάνω στις ατομικές ματιές και χτίζει πολλαπλές αφηγήσεις, συνθέτοντας την οπτική όλων.
ΟΙ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ:
Το project ως γεφύρωμα (καλοκαίρι/χειμένωας) ήταν καλό για...
Ένιωσα...όταν...
Αυτό που αντιλήφθηκα ήταν...
Αυτό που μου άρεσε στη μεταξύ μας σχέση ήταν ότι...
Δυσκολεύτηκα να...
Μας έκανε καλό στο...
Καταφέραμε...
Είδαμε ότι...
Μου έκανε εντύπωση...
Για τη φάση που ανοίγουμε στα ΔΕΝ τώρα, μας ενθάρρυνε να...
Το project ως γεφύρωμα ήταν καλό για…
… μια γεύση διαφορετικών γεύσεων.
... να μπορέσουμε να δώσουμε μια γεύση Δεν σε περισσότερα παιδιά και προγραμματίσαμε την καλοκαιρινή μας δράση.
… να γίνει γνωστό το ΔEN σε περιοχές που δεν είχε ξανά υπάρξει. Επίσης είναι καλό γιατί προετοιμάζει για τα θερινή την δράση, γίνεται μια έρευνα πεδίου και τέλος ολοκληρώσαμε τον στόχο μας να ανοίξουμε προς τα έξω
… να γνωρίσουμε και καινούργια παιδιά.
… για την δράση μας γενικότερα, για το μεσοδιάστημα χειμερινών- θερινών και την επαφή και ένταξη περισσότερων νέων στα θερινά μας.
… να κάνει την ύπαρξη του ΔΕΝ σε κάθε γειτονιά.
… την καλοκαιρινή μας δράση.
… την θερινή μας δράση.
… να πειραματιστούμε με ένα τρόπο κοινωνικό - πολιτισμικής εμψύχωσης.
… να γνωρίσουμε καινούργια μέρη ,άλλο κόσμο και παιδιά και τις ανάγκες τους.
… όλους μας. Όπως για μας τους συνεργάτες που δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφτούμε τόπους και παιδιά για πρώτη φορά, αλλά και τα παιδιά να έχουν την δυνατότητα να πάρουν μια γεύση από τα ΔΕΝ.
… να πάρουν μια γεύση των Δεν και παιδιά σε περιοχές που δεν μπορούσαν να συμμετέχουν σε ομάδες, πράγμα που διαπίστωσα πως το είχαν μεγάλη ανάγκη. Επίσης ήταν πολύ καλό γεφύρωμα για τα θερινά καθώς ενημερώθηκαν και εκδήλωσαν ενδιαφέρον συμπληρώνοντας αιτήσεις.
… να γνωρίσουμε νέους τόπους και να μας γνωρίσουν νέοι τόποι.
… να μάθουμε νέες πρακτικές, για να μάθουμε να σκεφτόμαστε “out of the box”.
Ένιωσα…όταν…
... μεγάλη αγωνία κάθε φορά που τελείωνε η μέρα γιατί οι γεύσεις όλες ήταν διαφορετικές και προσπαθούσα να μαντέψω την επόμενη. Ένιωσα θυμό όταν το ανταλλακτικό του συμπλέκτη έκανε 2 εβδομάδες να έρθει.
… μεγάλη ευχαρίστηση όταν άρχισα να βλέπω τον αριθμό των παιδιών που γνωρίζαμε σε κάθε τόπο.
… ένα σφίξιμο στην καρδιά όταν είδα στα μάτια ενός παιδιού να παραδέχεται – αποδέχεται τα στερεότυπα που του έχουν δοθεί και να προσπαθεί να ξεφύγει από αυτά.
… δύναμη όταν είδα την αλληλοστήριξη της ομάδας.
… πολλά και διαφορετικά συναισθήματα , αυτό συμβαίνει όταν τα μέρη που επισκέπτεσαι διαφέρουν τόσο πολύ.
… ικανοποίηση από την ανταπόκριση που είχαμε.
… ότι ζούσα μια περιπέτεια όταν ταξιδεύαμε σε ορεινή περιοχή.
… κάπως περίεργα όταν πήγα Πάχνη, διότι πήγαινα ως εμψυχώτρια και τα παιδιά με είχαν συνηθίσει αλλιώς. Αλλά τελικά δεν υπήρχε λόγος για μια τέτοια ανησυχία.
… τέλεια όταν ανέβηκα για πρώτη φορά στο Βαν.
… αρχικά άγχος όταν ήταν να ξεκινήσουμε την δράση μας για το αν θα έχουμε συμμετοχές από τα παιδιά και αν θα μπορέσουμε να την πραγματοποιήσουμε.
… ότι προσέφερα σε παιδιά που το είχαν διπλή ανάγκη σε σχέση με τα παιδιά των ομάδων μας, ένιωσα την λαχτάρα γονιών και παιδιών για τέτοιες δράσεις. Ένιωσα την αγάπη και το αγκάλιασμα από τους τόπους που μας φιλοξένησαν και το κυριότερο πέρασα πολύ καλά.
… ένιωσα συγκίνηση όταν στον Πολύανθο τα παιδιά δεν ήξεραν καν την ύπαρξη μας και μας έδειξαν πόσο ανάγκη το έχουν .Ένιωσα τυχερή που το βίωσα αυτό.
… απέραντη χαρά και συγκίνηση όταν βρεθήκαμε οι περισσότεροι / ες στο τελευταίο ταξίδι και περάσαμε τόσο διαφορετικά και ωραία.
Αυτό που αντιλήφθηκα ήταν…
… κάθε τόπος μια διαφορετική οπτική της ζωής.
… το γεγονός πως στα χωριά τα παιδιά έχουν πολύ περισσότερη ανάγκη για τέτοιες δράσεις.
… ότι υπήρχε ανάγκη να γίνει αυτή η δράση, κάθε χωριό έχει την δική του ιστορία και δεν θα έπρεπε να μην την έχει γνωρίσει η ΔΕΝίτσα.
… ότι δουλέψαμε πολύ οργανωμένα με αποτέλεσμα κανένας από την ομάδα πιστεύω ότι δεν κουράστηκε.
… ότι σε πολλές περιοχές δεν είχαμε άλλη επαφή διψούσαν γι΄ αυτό που γινόταν.
… η αγάπη και ο σεβασμός στα πρόσωπα μας.
… πως η συνεργασία μας ήταν σαν βγαλμένη από τα παραμύθια.
… πόσο καλή δυάδα ήμασταν και πόσο αυτό περνούσε στα παιδιά.
… ότι δεν είναι τόσο μακριά όσο νομίζουμε τα παιδιά των χωριών από την πόλη.
… όταν κάνεις καλό προγραμματισμό – έρευνα πεδίου- προετοιμασία πάντα πετυχαίνεις αυτό που θέλεις, βέβαια είναι καλό να προετοιμαζόμαστε για κάθε ενδεχόμενο.
… πως πρέπει να καταφέρουμε με κάποιο τρόπο να βρεθούμε και σε περιοχές πιο απομακρυσμένες γιατί μας έχουν μεγάλη ανάγκη.
… νέα παιδιά, νέες ιδέες, άλλες εμπειρίες, νέα μαθήματα.
… ότι οι συνεργάτες μου, μου έχουν γίνει πια απαραίτητοι και στην ζωή μου και μέσα και έξω από τα ΔΕΝ.
Δυσκολεύτηκα να…
… απομονώσω μερικές φορές την σωματική μου και την ψυχική μου κούραση.
… συντονίζω πολλά παιδιά μαζί, αν μπορούσα θα χώριζα σε υποομάδες αλλά αυτός δεν ήταν ο στόχος μας, αν και πιστεύω πως δεν έδινε και πολύ χώρο στα παιδιά παρά μόνο μια μικρή γεύση. Επίσης η μη ύπαρξη του Βαν γιατί δεν ήξερα τι να λέω στην ενημέρωση μου. Όλα ήταν αβέβαια.
… ειλικρινά μας δυσκόλεψε το Βαν που χάλασε και σαν να μας έκλεψε την προκλητικότητα στις περιοχές που ήμασταν.
… να σκεφτώ κάτι αρνητικό ή κάτι που με δυσκόλεψε. Η καλή οργάνωση, θέληση, συνεργασία εκμηδένισαν τις δυσκολίες - ίσως η έλλειψη του Βαν μερικές φορές και ο κακός καιρός.
… με τον καιρό μερικές φορές, όταν έβρεχε δεν μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε την συνάντηση.
… να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση.
… δεν δυσκολεύτηκα.
… δεν θυμάμαι να έχω δυσκολευτεί.
… να πιάσω ορισμένες φορές τον παλμό των παιδιών λόγω του γεγονότος πως δεν ήξερα τη μητρική γλώσσα των νέων αλλά εστίασα περισσότερο στην μη λεκτική επικοινωνία σε αυτές τις περιπτώσεις και προσπάθησα να πιάσω το συναίσθημα πράγμα που συμπλήρωσε τα κενά της γλώσσας.
… να αποχωριστώ πολλές φορές τα παιδιά που δεν έφευγαν από κοντά μας για να μην φύγουμε.
…να μην περνάω καλά στα ταξίδια της ΔΕΝίτσας.
Μας έκανε καλό στο …
… στο γεφύρωμα της Θράκης μας.
… να κάνουμε μια δοκιμή στο κομμάτι της ανεξαρτητοποίησης , χρησιμοποιώντας ο καθένα τα δικά του εργαλεία και μέσα.
… να μας γνωρίσουν και να γνωρίσουμε.
… να προετοιμαστούμε για τα θερινά μας στην ουσία μας κινητοποίησε γιατί όσο να είναι τον χειμώνα κάπως είχαμε σίγαση και αυτή η δράση μας έμαθε το γρήγορο βάδην.
… και στην δράση και σε εμάς, αδυνατώ να ξεχωρίσω κάτι στο οποίο δεν μας έκανε καλό.
... στο ότι καταφέραμε να προσελκύσουμε τόσο πολύ κόσμο.
… να είμαστε σε εγρήγορση , να αντιδρούμε άμεσα σε κάθε τι που προκύπτει.
… στο να βρίσκουμε λύση άμεσα και μέσα σε δευτερόλεπτα να αναδιοργανωνόμαστε.
… να δοκιμάσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό.
… στο ότι είμαστε στην φύση και όχι μέσα σε τέσσερις τοίχους.
… να κινούμαστε με το Βαν, που αυτό μας διευκόλυνε εμάς τους εμψυχωτές αλλά παρότρυνε και τα παιδιά να συμμετέχουν στην δράση μας.
… στην έρευνα πεδίου της δράσης μας για να δούμε που υπάρχουν ανάγκες.
… να αποκτήσουμε νέες εμπειρίες , να γνωρίσουμε νέους τρόπους επικοινωνίας με τα παιδιά λόγω των διαφορετικών βιωμάτων από τόπο σε τόπο.
… να δούμε μέχρι που φτάνουν οι δυνάμεις μας για κάτι καινούργιο.
Καταφέραμε …
… να ελέγξουμε κάθε δύσκολη κατάσταση που βρήκαμε μπροστά μας.
… να βγάλουμε εις πέρας αυτό το project με μεγάλη επιτυχία.
… να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη και τα χαμόγελα των παιδιών αλλά και των γονέων.
… να ολοκληρώσουμε μια νέα δράση το οποίο εμένα προσωπικά με ευχαρίστησε πάρα πολύ.
… να ταξιδέψουμε, να μας ταξιδέψουν και να ξεχωρίσουμε.
… να πάμε εκεί που δεν γνώριζαν ΚΕΣΠΕΜ και ΔΕΝ.
... να προσαρμόσουμε τον χρόνο, τις δραστηριότητες και τον χώρο που είχαμε ανάλογα με τις ανάγκες.
… να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες κάθε περιοχής και των παιδιών.
… να προσεγγίσουμε και να μας εμπιστευτούν νέα παιδιά / οικογένειες.
… να οργανωθούμε και να δώσουμε το καλύτερο εαυτό μας.
…να ολοκληρώσουμε με μεγάλη επιτυχία την δράση μας.
… να συμπληρώσουμε έναν απρόσμενο αριθμό παιδιών και να ολοκληρώσουμε το project μας με μεγάλη επιτυχία και νιώθω πολύ υπερήφανη γι αυτό.
… να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλα τα εργαλεία που είχαμε είτε χειροπιαστά είτε αυτά που έχουμε αποκτήσει στην όση πείρα έχουμε.
… να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας.
Είδαμε ότι…
… τελικά αν έχεις προσαρμοστικότητα και καλή συνεργασία μπορείς να τα βγάλεις πέρα.
… ακόμα και στο άγνωστο μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα.
… έστω και σε λίγο χρόνο με πολύ οργάνωση και συνεργασία καταφέραμε πολύ σπουδαία αποτελέσματα.
… όλα κύλησαν καλά και δεν θα μπορούσαν να γινόταν καλύτερα.
… σε πολλά μέρη – τοπία τα παιδιά έχουν ανάγκη μια μεταξύ μας συνεργασία και θυμηθήκαμε και την παλιά μας συνεργασία.
… υπάρχουν διαφορές στα διαφορετικά σημεία που επισκεφτήκαμε.
… πως όταν υπάρχει χημεία μεταξύ των εμψυχωτών όλα γίνονται χωρίς πολλές δυσκολίες.
… κάθε περιοχή είναι διαφορετική.
… τελικά άξιζε τον κόπο να πάμε εμείς στους χώρους τους.
… είδαμε μέχρι που είναι τα όρια μας, μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε ,και αυτό το « που» είναι πολύ μακριά.
… είμαστε καταπληκτική ομάδα.
… μας είχαν ανάγκη.
… όταν γινόμαστε μια γροθιά όλα κυλάνε ομαλά.
… η Θράκη είναι διαπολιτισμικός πλούτος που ακόμα εξερευνάται.
Μου έκανε εντύπωση…
… ότι η συνεργασία μεταξύ μας δεν ήθελε πολλές κουβέντες, γιατί υπάρχει εμπιστοσύνη αλληλοσυμπλήρωση και σεβασμός.
… η ενέργεια και η διάθεση αυτής της δράσης. Τόνωσε όλους.
… που χωριά που είναι σχεδόν δίπλα μου δεν τα γνώριζα.
… ολοκληρώθηκε το project χωρίς να το καταλάβουμε.
… το πόσο όμορφα και ομαλά κύλησε η δράση.
… πόσο προσοχή δίνανε σε αυτά που λέγαμε.
… η ορεινή περιοχή. Οι άνθρωποι, οι συνήθειές τους... γνώρισα και ανακάλυψα καινούργια πράγματα.
… το γεγονός ότι με την βοήθεια της συνεργάτιδας μου να ανακαλύψω το « ποιοτικό» μου ταλέντο και πόσες περιοχές υπάρχουν που είχαν ανάγκη από κάτι τέτοιο.
… που μέσα σε ένα μόνο μήνα έγινε τόση δουλειά σημαντική.
… ότι στην τελευταία συνάντηση μας ήμασταν σαν τρεις εμψυχωτές διότι ο Μάκης ήρθε πιο κοντά στα παιδιά και σε μας.
… τρομερή εντύπωση ο αριθμός των παιδιών.
… το γεγονός πως οι άνθρωποι μας περίμενα με λαχτάρα, χωρίς ενδοιασμούς και σαν κάτι σπουδαίο και ιδιαίτερο.
… η χαρά στα βλέμματα των παιδιών και ότι παρόλο που δεν καταλάβαιναν τι είμαστε και από πού ερχόμαστε το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να ξαναπάμε . Και η βοήθεια του Χότζα στο παράθυρο.
… που αυτή η φάση ήταν τόσο διασκεδαστική και τα καταφέραμε για άλλη μια φορά.
Για την φάση που ανοίγουμε στα ΔΕΝ τώρα μας ενθάρρυνε ...
… να ανοίξουμε τα φτερά μας για περιοχές που αναδύθηκαν.
… να βασιζόμαστε περισσότερο στις γνώσεις που έχουμε και να δρούμε ανάλογα.
… να πειραματιστούμε και να ανοίξουμε και σε άλλους νέους.
… να καλέσουμε και παιδιά από διαφορετικές περιοχές που μέχρι τώρα δεν είχαν εμπλοκή στο Δεν
… να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας.
… να συνεχίσουμε δυναμικότερα προσελκύοντας περισσότερα άτομα –συνεργασία με διάφορους φορείς.
… να αποκτήσουμε και άλλες γνώσεις μέσα από κάτι καινούργιο και διαφορετικό.
… να μη φοβόμαστε αλλαγές και να τολμάμε το “ακατόρθωτο”.
… να είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες , να μην αντιστεκόμαστε στην αλλαγή.
… να έχουμε προσκαλέσει παιδιά στην θερινή μας δράση που δεν είχαν πάρει την παραμικρή γεύση.
… να μαζέψουμε συμμετοχές, να δείξουμε την δουλεία που κάνουμε και να ενημερώσουμε για τα θερινά.
… το γεγονός ότι έχουμε ένα πολύ δυνατό εργαλείο - το Βαν.
… να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις και να ξεκινήσουμε με περισσότερη δύναμη και όρεξη.